נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II

הטירוף סביב נעלי איזי הוא תופעה תרבותית רחבה שמתרחשת בכל העולם כולל בישראל. אחרי הפוסט כל מה שאתם צריכים לדעת על נייקי ייזי: חלק I הגיע הזמן לעבור לעידן הנוכחי, אז הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על איזיז של קנייה ווסט – חלק II.

אדדיס ייזי: Yeezy Boost 350 v2 Glow

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים לדעת על אדידס איזיז | adidas Yeezy

הפוסט הקודם הסתיים כאשר קניה ווסט רצה ליצור ליין אופנה משלו ודרש מנייקי תמלוגים עבור כל נעלי איזי שנמכרות. נייקי סירבה לשתי הבקשות ובתגובה ווסט הודיע על פירוק החבילה. בדצמבר 2013 יצאה הודעה רשמית של אדידס על שיתוף פעולה עם קניה ווסט.

גם אם המנהלים של נייקי לא יודו בזה לעולם, לתת לווסט לעזוב בכזאת קלות הייתה טעות טראגית. עד שווסט הגיע לאדידס, החברה התקשתה לחדור לשוק האמריקאי ולייצר הייפ סביב דגמים חדשים, אולם מאז המכירות שלה הרקיעו שחקים וסדרת האדידס ייזי הפכה למדוברת והנחשקת ביותר בעולם, כך שבמידה רבה נייקי אחראית לחזרתה של אדידס למרכז הבמה.

נעלי איזי הגרסה הרגועה

עד שווסט הגיע לאדידס, הוא נחשב למעצב ססגוני שמושפע מאופנת הרחוב ותרבות הפופ. הפעם הוא החליט לאמץ גישה עיצובית חדשה, הצבעוניות הרועשת הוחלפה בגווני פסטל רגועים. הסילואט הפך למינימליסטי ונעשה שימוש בחומרים יותר יוקרתיים כמו סווייד ופריימניט.

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II
אדיד ייזי | היורשת הראשונה | Adidas Yeezy Boost 750

adidas Yeezy Boost 750

ההדלפות הראשונות של הנעל ברשתות החברתיות רמזו על ווסט רגוע ובוגר יותר. במאי 2015 נולדה היורשת הראשונה לסדרה החדשה של ווסט, ה-Adidas Yeezy Boost 750. כדי להעניק לנעל נוחות מירבית, בדגם החדש שולבה טכנולוגיית ה-בוסט היוקרתית של אדידס. מבחינה עיצובית מופיעה רצועת ולקרו עבה בחלק הקדמי, ורוכסן בצד העקב לרכיסה וחליצה נוחה. בטואו בוקס שולבו חרירי איוורור, והמידסול נצבע בגוון באז' ורדרד וקושט בפסים בולטים. מערכת השרוכים הגיעה בצבעי הנעל (Light Grey) והייתה די סטנדרטית.

מבחינת הסילואט, הייזי בוסט 750 הציגה מראה של נעל גבוהה שמזכירה כמעט מגף. היא הורכבה משני צבעים נייטרליים (אפור ובאז') וסימלה את המעבר של ווסט מהצבעוניות של תרבות הפופ למראה מונוכרומי שמאפיין יותר אופנה גבוהה. למרות שווסט התחיל את העיצוב של ה-750 מדף חלק, הוא מייד הואשם בכך שגנב את העיצוב מה-Y3 של יוז'י ימאמוטו, עוד נעל אופנה טונלית עם עיצוב קר ומינימליסטי.

סולד אאוט עוד לפני ההשקה

מי שמכיר את ווסט יודע שביקורות לא מרגשות אותו יותר מדי, הוא מרכז את תשומת הלב במומחיות לבנות הייפ מטורף סביב המוצרים שלו, והוא יודע שהביקוש תמיד צריך לעלות על ההיצע. מהסיבה הזו הנעל הושקה במספר מאוד מצומצם של זוגות, ובעיקר נשלחה לחבריו הסלבס כדי שיעלו תמונה שלה לרשתות החברתיות.

הייזי בוסט 750 שווקה במחיר לא זול בכלל של 350$, וכמובן שזכתה מייד להצלחה עצומה, היא אזלה עוד לפני המכירה הראשונית. אדידס מצידה הבינה שבהשקות הראשונות היא תפסיד הרבה כסף, אבל זה ישתלם לה בהמשך כאשר הייזי תהפוך למוצר מבוקש, היא צדקה.

אדידס ייזי | מפלצת הייפ |  Adidas Yeezy Boost 750
אדידס ייזי | מפלצת הייפ | Adidas Yeezy Boost 750

Yeezy Boost 350

ביוני 2015 ווסט המשיך לעיצוב הבא עם ה-Yeezy Boost 350 Turtle Dov, עיצוב אפילו עוד יותר נקי ומינימליסטי מה-750. הייזי בוסט 350 היא נעל נמוכה עם סוליית בוסט שעליה פסים בולטים ואפר מפריימניט מבאז' עם כתמים שחורים. בדומה לייזי בוסט 750, גם הנעל הזו מייד הואשמה בחיקוי של ה-Roshe One, מהדגמים היותר פשוטים של נייקי, שנמכרים ברשתות דיסקאונט גדולות כמו פיימוס פוטוור או נורדסטרום ראק ב-40$. לייזי בוסט 350 אכן יש עיצוב מאוד דומה, רק שהיא תומחרה במחיר של 200$. זה כמובן לא מנע ממנה להיות סולד-אאוט ולהימכר במחיר ממוצע של 1,700$ בריסייל.

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II
מחיר הריסייל 1,700$: אדידס ייזי בוסט 350
יש דמיון? נייקי Roshe One

מקשיבים לביקורות על נעלי איזי

בשלב הזה ווסט ואדידס התחילו להקשיב לביקורות של יוטיוברים וסניקרהדס ברשתות החברתיות והתחילו מקצה שיפורים בהתאם לתלונות של הצרכנים. ביקורת גדולה נגד הייזי הייתה שהנעל גדולה לפחות במידה וחצי והעניין הזה סודר בדגמים הבאים. אנשים גם התלוננו שהצבעים הבהירים של ה-750 וה-350 גרמו לכך שהנעל התלכלכה מאוד מהר והם לא יכולים ללכת איתה ביום-יום. המענה של ווסט היה להוציא את ה-750 ב-טריפל בלאק (Triple Black) ואת ה-350 ב-פיירט בלאק (Pirate Black), ובקיצור בשחור כדי שהנעליים לא יתלכלכו בכזו קלות. ה-750 טריפל בלאק עוררה בהלה גדולה במיוחד לאחר ש-טראוויס סקוט פרסם תמונה איתה בחשבון האינסטגרם שלו. מאוחר יותר נייקי תחתים את סקוט לחוזה נעליים משלו, מי יודע אם זה קשור…

Yeezy Boost 750 Glow In The Dark

הדגם הבא שראוי לציון הוא ה-Yeezy Boost 750 Glow In The Dark שבו האיכות והגימור של הנעל השתפרו פלאים ושם ווסט לקח את מוטיב הסולייה הזוהרת מה-סולר רד (Solar Red) וה-פיור פלטינום (Pure Platinum) שהם דגמים מאוד מצליחים שהוא עיצב בתקופת נייקי. עוד דגם מאוד מפורסם הוא ה-Yeezy Boost 350 Oxford Tan שאיתה ווסט נתן את ההצהרה המפורסמת בטקס חלוקת פרסי ה-MTV שהוא הולך לרוץ לנשיאות ארצות הברית בשנת 2020.

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II
אדידס ייזי | האיכות הגבוהה ביותר: Yeezy Boost 750 Glow In The Dark
רצה לנשיאות ארה"ב: Yeezy Boost 350 Oxford Tan

שלב ההייפ והפאניקה סביב נעלי איזי

מפה אדידס וקנייה ווסט פשוט ישחקו תקופה ארוכה עם הצבעים של ה-750 וה-350 ויוציאו אותן שוב ושוב מחדש במהדורות מוגבלות ומצומצמות רק כדי לעורר הייפ, זה עבד להם מצויין. אדידס אומנם עדיין לא הרוויחה הרבה כסף (להרים פס ייצור של נעל זו השקעה מאוד יקרה), אבל קיבלה בחזרה תורים בחנויות שלה, שוק ריסייל מטורף, רעש ברשתות החברתיות וים של יוקרה ולגיטימיות למכור נעליים במאות דולרים. ווסט חיזק את מעמדו כמוזיקאי מוערך, אושיית אופנה ואדריכל טרנדים, כאשר הוא הופך לדמות החזקה והמשפיעה ביותר בתרבות הפופ. דמות שמסוגלת לקרוא תיגר אפילו על סדרת האייר ג'ורדן, שנראתה עד לאותו רגע כבלתי מנוצחת.

באוקטובר 2015 יצאה מגף צבאית תחת השם Yeezy Boost 950 במחיר של 500$. היא לא הצליחה במכירות והייצור שלה הופסק לאחר ההשקה הראשונית.

Yeezy Boost 350 v2

בשלב הזה זה היה ברור שהביקוש לאדידס ייזי בשיאו ואפשר לעבור לשלב הבא, דגם שיתחיל להכניס כסף לחברה. ה-Yeezy Boost 350 v2 יצאה בספטמבר 2016 והפכה מייד לדגם הפופולארי והחשוב ביותר מבין סדרת נעלי איזי. עד היום הדגם הזה ממשיך להוביל את המותג, ולצאת באינספור צבעים והדפסים שחלקם יוצרים תורים ארוכים בחנויות.

ההבדלים הגדולים בין ה-350 ל-350 v2 הם לשון מוארכת, אפר פריימניט חדש, פס אוורור בסייד פנל והסרה של טבעת החליצה (שתחזור בהמשך). גם סוליית הבוסט שופרה, עניין שהפך אותה לייזי הנוחה ביותר שיצאה עד לאותה תקופה.

הקולוורווי הראשון שיצא תחת הדגם החדש הוא Beluga, מן אפר בצבע חום בהיר עם פסים כהים, כאשר פס האוורור בצד הוא הוא בצבע כתום זוהר. אין ספק שהכתום הזרחני העניק ספלאש צבעוני ומרענן שהבליט את הנעל מהסדרה הקודמת, ואכן ה-v2 מייד הפכה להצלחה גדולה ולמנוע הצמיחה העיקרי של סדרת הייזי. היא תומחרה ב-200$ אבל הביקוש הגדול אפשר לאדידס להעלות את המחיר ל-220$. שוב פעם ווסט ואדידס שיחקו עם הצבעים והמשיכו להוציא אותה מחדש. הדגמים הזכורים ביותר הם ה-Zebra ועוד הוצאה של 350 Cleat (פקקים) שיועדה בעיקר למגרשי הפוטבול.

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II
נושאת הדגל של סדרת אדידס ייזי בוסט: Yeezy Boost 350 v2

Yeezy Boost Powerphase Calabasas

במרץ 2017 יצאה ה-ה-Yeezy Boost Powerphase Calabasas. בניגוד לעיצוב העדכני והחדשני של ה-350 v2, כאן ווסט דווקא חזר לעיצובים הספורטיביים והסטנדרטיים של נעלי קרוס טריינינג משנות השמונים. הקלאבסאס יכלה להיות בקלות גם ריבוק או פומה, לא היה לה שום מאפיין שייחד אותה או יהפוך אותה לחלק מסדרת הייזי מלבד השם.

יכלה להיות ריבוק או פומה: Yeezy Boost Powerphase Calabasas
יכלה להיות ריבוק או פומה: Yeezy Boost Powerphase Calabasas

Yeezy Boost Waverunner 700

באוגוסט 2017 ווסט חזר למראה האגרסיבי של שנות התשעים, אבל הפעם עם הטאץ' האישי שלו. ה-Yeezy Boost Waverunner 700 הייתה חדשנית כמו שהיא הייתה מפתיעה. הקולורווי הראשון נקרא Solid Grey למרות שהוא היה הכל חוץ מאפור סולידי ואחיד. הוא הגיע עם שרוכים צהובים זוהרים, פסים כתומים בסוליה, פנלים שחורים וירוק טורקיז בטואו בוקס. המראה המיוחד של הנעל הזו לא השאיר אף אחד אדיש, והיא כמובן זכתה להצלחה גדולה.

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II
אדידס ייזי | חזרה לדאד שוז של שנות התשעים | Yeezy Boost Waverunner 700
הכל חוץ מאפוד משעמם: Yeezy Boost Waverunner 700

Yeezy Boost 500

הדגם הבא בסדרת הייזי יצא בדצמבר 2017 והוא הצליח להיות שילוב מעניין בין שנות התשעים, טרנד הדאד שוז ועדיין לשמור על חותמת ייזי ברורה. ה-Yeezy Boost 500 היא נעל אגרסיבית עם סולייה בצורת גלים, הרבה פאנלים מסוויד ורשת לאוורור. ווסט חזר עם הנעל הזו לצבע הנטרלי והאחיד. הדגם הראשון נקרא Super Moon Yellow שזה שם נוצץ מדי למשהו בין ורוד לצהבהב. את ה-500 נהוג לנעול עם המכנסיים מקופלות או מורמות כלפי מעלה, כדי להבליט את הגרביים ואת הצ'אנקיות של הנעל.

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II
שמרה על חותמת ייזי: Yeezy Boost 500
הדרך "המומלצת" ללכת עם ה-500

Yeezy Boost 700 v2

הדגם האחרון בסדרת נעלי איזי (נכון לזמן כתיבת הפוסט) הוא ה-Yeezy Boost 700 v2. דור שני לסדרת ה-700 שיצא בדצמבר 2018 בקולורווי Static, שזה בעצם מן סוג של אוף וויט. בעיקרון מדובר בכמעט אותו עיצוב עם כמה שינויים קטנים. הדור השני פחות מרופד בחלק הפנימי, האינסול דק יותר, השרוכים ארוכים יותר, הפנלים מעור הוחלפו לסוייד ונוספו פנלים של 3M שזוהרים בחשיכה. בכלליות כל השינויים האלו לא מרגשים יותר מדי והם בסך הכל גרמו לנעל להרגיש פחות נוקשה ויותר קלילה על הרגל.

נעלי איזי: כל מה שאתם צריכים על אדידס איזיז: חלק II
אותו עיצוב עם שינויים מינוריים: Yeezy Boost 700 v2

adidas Yeezy 450

הדגם הבא שעתיד לצאת בסוף 2019 הוא ה-Yeezy 451 והעיצוב שלו קיצוני אפילו ביחס לשאר הנעליים בסדרה. כבר לפי השם אפשר לראות שבדגם הזה יש כמה שינויים מעניינים, לראשונה יוצאת יייזי ללא טכנולוגיית בוסט או adiPRENE. את האימפקט הגדול של הנעל מעניקה הסולייה שמטפסת כלפי מעלה כמו הר געש עם לבה הפוכה. על העיצוב האוונגרדי אחראי סטיבן סמית' (Steven Smith) שהיה אחראי על סדרת Insta Pump בריבוק ועל הנייקי Zoom streak spectrum plus. גרסאות שונות של הנעל כבר דלפו לרשתות החברתיות והיא הולכת להיות הדבר הגדול הבא.

ללכת עם הר געש על הרגליים: adidas Yeezy 450

צמד לנצח או איחוד מרגש

אין ספק שאם היסטוריונים או סתם חובבי נוסטלגיה ירצו להיזכר איך נראתה האופנה ב-2019 הם ילכו לסדרת נעלי אדידס איזי. הדור שלי גדל על נייקי, אבל עבור הדור הנוכחי האדידס ייזי היא הדבר האמיתי וזו הנעל שמבטאת עבורם את רוח התקופה. למרות שהיום היא כבר מיוצרת בכמויות גדולות, והמחיר שלה בשוק הריסייל ירד פלאים, היא נמצאת בשיא מחזור החיים שלה, והמיזוג המושלם בין קניה ווסט לאדידס צפוי להמשיך עוד שנים קדימה. מצד שני ווסט הוא הכל חוץ מצפוי, ולכן זה לא יפתיע אף אחד אם למרות ההצלחה הגדולה, עוד נראה איחוד מרגש עם נייקי.

  • כיצד ניתן לרכוש סניקרס באמצעות סטוק אקס: מדריך בעברית

    כיצד ניתן לרכוש סניקרס באמצעות סטוק אקס: מדריך בעברית

    כולם מחפשים היום סניקרס מבוקשות, ויש הרבה חנויות שמנצלות את זה כדי למכור ללקוחות תמימים סניקרס במחירים יקרים. מאחר ואני מקבל אינספור הודעות מאנשים שרוצים לדעת כיצד ניתן להשיג את הסניקרס שבתמונות, אני עונה שאין סיבה לשלם מחירי פרימיום, ושכל אחד יכול לקנות בעצמו סניקרס מקוריות ישירות מאתרים בחו"ל. האתר הטוב ביותר היום לרכישת סניקרס…


  • סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

    סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

    כל האתרים הגדולים והמגזינים הנחשבים פרסמו את רשימות הסניקרס שלהם לשנת 2022, אז הנה משהו קצת אחר – סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה מי זוכר שפעם ריבוק הייתה חברת הספורט הגדולה ביותר בעולם, שכל הילדים רצו נעלי BK או אל איי גיר. חברות חדשות צצו וחברות ותיקות נשכחו, אבל מעולם לא הייתה…


  • נעלי גורדן מקוריות: למה כולם הולכים עם ג'ורדן 1 מזוייפות?

    נעלי גורדן מקוריות: למה כולם הולכים עם ג'ורדן 1 מזוייפות?

    תשכחו מתיקים של לואי ויטון, שעוני רולקס ובשמים של שאנל, המוצר המזוייף ביותר היום בעולם האופנה הוא סניקרס. למעשה כמעט רבע מהמוצרים שנמכרים בעולם החיקויים הם נעליים, כאשר הדגם המזוייף ביותר הוא אייר ג'ורדן 1. בשוק שמוערך ב-500 מיליארד דולר, נעליים מזוייפות הפכו למכרה זהב, הדרך הכי קלה בעולם להרוויח כסף וסיכון אפסי להיתפס. עם…


  • כיצד לקנות נעליים בזול מסטוק אקס: כל הטיפים והטריקים שחייבים להכיר

    כיצד לקנות נעליים בזול מסטוק אקס: כל הטיפים והטריקים שחייבים להכיר

    ראינו בעזרת המדריך כיצד לרכוש סניקרס באמצעות סטוק אקס שכל אחד יכול לדלג על חנויות ריסייל יקרות ולהזמין בעצמו נעליים מקוריות ומבוקשות ברשת. בנוסף לא צריך להתעסק עם מוכרים מפוקפקים או לפחד מנעליים מזוייפות מעמודי אינסטגרם קיקיוניים. בשלב הבא ניכנס קצת יותר לעומק ונלמד – כיצד למצוא את הדילים השווים ביותר בסטוק אקס, למה הסבלנות…


  • איך יראה העתיד של חברת אדידס אחרי עידן קניה ווסט?

    איך יראה העתיד של חברת אדידס אחרי עידן קניה ווסט?

    הפסד של 250 מיליון יורו ובור תקציבי של 1.8 מיליארד דולר, זו החורבה שהשאיר קניה ווסט אחרי שחברת אדידס נאלצה לזרוק אותו מכל המדרגות. שפוי או מטורלל, אימפולסיבי או מחושב, האמירות של ווסט לא השאירו לאדידס אפשרות אחרת, היא הייתה חייבת להפסיק את השותפות באופן מיידי ולהתחיל לתכנן את העתיד שלה מחדש. בניגוד לכל רואי…


  • מה ואיך מזמינים מ-StockX: מדריך מקוצר לאתר סטוק איקס

    מה ואיך מזמינים מ-StockX: מדריך מקוצר לאתר סטוק איקס

    לעולם לא יהיה מחסור באבקות כביסה. אפשר למצוא אותן על המדפים בכל סופר, במכולות השכונתיות ובאתרי אונליין. הסיבה שאין מחסור באבקות כביסה, היא שהחברות שמייצרות אותן לא מעוניינות לייצר מחסור. הן מייצרות כמות גדולה מהביקוש, והתוצאה היא שכל צרכן שמעוניין לרכוש אבקת כביסה, יכול פשוט ללכת לסופר ולקנות לעצמו אחת. בניגוד לאבקות כביסה, יש פריטים…


  • קניה ווסט ואדידס: האמירות האנטישמיות חיסלו את מותג ייזי

    קניה ווסט ואדידס: האמירות האנטישמיות חיסלו את מותג ייזי

    זהו? ככה זה נגמר? הודעה לקונית לתקשורת? ״החלטנו לסיים באופן מיידי אתה היחסים…״ בשביל זה עמדנו בתורים, התווכחנו על עיצובים, הלכנו מכות בקניונים? הרי ייזי זה לא עוד מותג גנרי, קניה ווסט ואדידס המציאו מחדש את תרבות הסניקרס והצליחו לסחוף אחריהם טונות של הייפ, למתוח גבולות של ציניות ומודעות עצמית ולהרוויח מיליארדי דולרים. למרות שמותג…


  • קופסאות נעליים שקופות: כל פתרונות האחסון לסניקרהדס

    קופסאות נעליים שקופות: כל פתרונות האחסון לסניקרהדס

    להישבע שזה הזוג האחרון שאתם קונים עד סוף החודש, להחביא נעליים לפני שהאורחים מגיעים, לראות בכל רהיט אופציה לאחסון, לא להבין איך הגעתם לכזו כמות מפלצתית של נעליים, ולחשוב לעיתים קרובות מדי על מעבר לדירה גדולה יותר. אם ניתקלתם באחת מהבעיות האלו, אתם חולים במחלת הסניקרהדס. זה לא מסוכן חלילה, אבל יכול להקשות על החיים.…


InstacopSneakers

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *