סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

כל האתרים הגדולים והמגזינים הנחשבים פרסמו את רשימות הסניקרס שלהם לשנת 2022, אז הנה משהו קצת אחר – סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

מי זוכר שפעם ריבוק הייתה חברת הספורט הגדולה ביותר בעולם, שכל הילדים רצו נעלי BK או אל איי גיר. חברות חדשות צצו וחברות ותיקות נשכחו, אבל מעולם לא הייתה חברה שפשוט התאיידה בשנייה אחת, שלחצה במודע על כפתור השמדה עצמית בידיעה שזה הולך לעלות לה מיליארדים.

אומנם שיתוף הפעולה בין אדידס ל-קניה ווסט לא היה חברה נפרדת, אבל הוא היה המהלך המוצלח ביותר של אדידס בשנים האחרונות, והנשק העיקרי שלה במלחמה מול היריבה האמריקאית השנואה. כשנייקי שלחה מטוסים, אדידס ירתה טילים, עכשיו לנייקי יש עדיין מחסני תחמושת מלאים, אבל אדידס נשארה עם חץ וקשת.

קניה ווסט יצר דור חדש של סניקרהדס, בלי מורשת, בלי חיבור לספורט ועם עיצובים שנויים במחלוקת, הוא גרם למיליוני נערים ונערות ברחבי בעולם לעמוד בתורים ולריב על הזכות לשלם 200 דולר לנעל. מהבחינה הזו הוא היה הרבה יותר משפיע מ-מייקל ג'ורדן. מהרגע שיצאה הנעל הראשונה ועד לסיום העלוב של הקולב, ייזי הייתה הנעל שסימלה את רוח התקופה, וזה מה שהופך אותה לשיתוף הפעולה המוצלח והטראגי ביותר בהיסטוריה.

סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

כמו כל גירושים מכוערים, שני הצדדים יצאו פגועים מהמהלך. אדידס נשראה עם סחורה בשווי חצי מיליארד דולר שאין לה מושג מה לעשות איתה. האם נראה בקרוב אדידס ייזי נמכרת במחירים מצחיקים באאוטלטים או שהחברה תעדיף להשמיד את הכל כדי למנוע פגיעה בלוגו? בקרוב נדע. קניה ווסט כבר לא ייככב ברשימת המיליארדרים של פורבס. ההון שלו מוערך כרגע ב-400 מיליון דולר, לא משהו לרחם עליו, אבל שליש ממה שהיה לו טרם פיצוץ החוזה.

סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס: הסמבה חוזרת לרחובות

אדידס השקיעה יותר מדי בנעלי ייזי, וזה גרם לה להזניח את הדגמים הקלאסיים שהפכו אותה למה שהיא. בהקשר הזה הפרידה יכולה לעשות לה רק טוב. סניקרהדס התאהבו מחדש ב-אדידס פורום, וכמה מהם אפילו בחרו את שיתוף הפעולה של באד באני ואת הקולב של ה-גאזל עם גוצ'י להיות נעל השנה שלהם. גם ה-אדידס סמבה חזרה בענק לרחובות, והיא תמשיך להיות חזקה גם בשנת 2023.

סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

למרות שנראה שנייקי היא המרוויחה הגדולה מכל המהלך הזה, גם לה יש לא מעט בעיות. טעויות ניהוליות וכשלים בשרשרת האספקה, גרמו לכך שהחברה תקועה עם סחורה ישנה, והיא כבר פרסמה אזהרה למשקיעים שהיא הולכת למכור אותה בהנחה גדולה רק בשביל להיפטר מכל מהמלאים. למרות שיתופי פעולה עם מותגי על כמו אמבוש, קום דה גרסון ו-סופרים, כל פעם שנייקי ניסתה להחזיר דגם כדורסל משנות התשעים או את ה-שוקס המאוסה, זה הסתיים במפח נפש.

סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס: חשיפת יתר של הסווש

לא מזמן כל מטאטא באורגון היה יורה, כל דאנק נחטפה מהמדפים ואייר ג'ורדן מיד נמכרה במחירי ריסייל. היום השוק עבר נורמליזציה, מידים ודאנקים באיכות ירודה חזרו להיות בריקים. הניסיונות של נייקי להחזיר דגמים לשיח כמו קורטז, אייר טריינר 1 ו-אייר ג'ורדן 2 לא ממש הצליחו. פרוייקט ISPA הוא אולי חדשני וחשוב להתפתחות של החברה, אבל הוא בעיקר מפסיד כסף.

השילוב בין זיופים והעובדה שסניקרס מבוקשות הפכו לחלק מתרבות המיינסטרים, גרמו לחשיפת יתר של הסווש. הנייקי פנדה מייצרת כסף כמו זבל, אבל היא רעה להייפ. פריחה של חברות כמו ניו-באלאנס, אסיקס וסלומון, היא תגובת נגד לפופולריות המוגזמת של הדאנק וה-אייר ג'ורדן 1. במיינסטרים לדגמים האלו יש עוד מרווח נשימה גדול, אבל סניקרהדס כבר עברו לדבר הגדול הבא, הם יחזרו לנייקי כשכל השאר יעזבו אותה.

אז הנה הנה אני בא, תתקעו בחחצורה – סלהי במברי!

אפשר להכריז בביטחון ששנת 2022 הייתה ניצחון מוחץ ל-סלהי במברי. האיש שהתחיל כמוכר זוטר ברשת הדיסקאונט "פיילס שוז", הפך למעצב המוערך ביותר בעולם הסניקרס. רוקסטאר שטס מסביב לעולם במחלקה ראשונה כדי לראות את התורים העצומים בהשקות של הסניקרס שהוא יצר.

עם כל הכבוד לשתפים של ג'יימס וויטנר מ-אה מה מנייאר, רוני פייג מקית' וכריס גיבס מ-יוניון, הם בסופו של דבר משחקים קצת עם חומרים, מקשקשים איזה סיפור ויוצרים הרבה הייפ. במברי לא רוכב על דגם קיים, הוא יודע לעצב צורה חדשה וזה כבר עולם אחר, זה מה שהופך אותו לכל כך מיוחד. ה-וורסצ'ה צ'יין ריאקשן, ה-ניו באלאנס יורט 574 וכמובן ה-קרוקס פולקס, כולם עיצובים חדשים שלו. בעולם שסובל מעצלנות וחוסר השראה, אין יותר מוצדקת מההצלחה שלו.

סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

לפני שנתיים זה היה ALD, לפני שנה ג'ו פראשגודס, אבל השנה זה ברור שהפריצה הגדולה שייכת ל-JJJJOUND. מותג שהתחיל כמודבורד בעידן שלפני האינסטגרם, הפך להיות אחד המותגים המשפיעים ביותר בעולם הסניקרס. כל דבר שג'אונד נוגע בו הופך לזהב, והעובדה שהקולב שלו עם ניו-באלאנס היה כל כך מוצלח, היא תוצאה של בחירות מדויקות ושפה עיצובית ייחודית. בכלל ניו-באלאנס הרכיבה נבחרת חלומות, ובמאבק בין שלושת הגדולות היא זו שדוהרת כרגע בראש החץ. היא כרגע הדבר האמיתי, עבור סניקרהדס אותנטיות היא מילת הקסם, וזה שווה הרבה יותר מכסף.

עוד מגמה שהתחזקה בשנה הנוכחית, היא כניסה של חברות ספורט מסורתיות לעולם הסניקרס והסטריט-וור. כך התחלנו לראות מותגים חדשים ברחובות כמו אסיקס, מיזונו, הוקה ו-סאקוני. בכלל ההגדרה של סניקרס התרחבה מאוד, כבר לא מדובר רק בנעלי ספורט שעברו לעולם הלייפסטייל. סניקרהדס נפתחו לעולם חדש שהציעו להם חברות כמו קרוקס, קלרקס ו-סוייקוק.

מותגי קאסטום כמו מיסצ'יפ, Kool Kiy וכמובן דה-שו סרג'ן מקבלים יותר לגיטימיות, חלקם אפילו עולים על העיצובים של החברות המקוריות. עדיין מדובר בטיפה בים, סניקרהדס ובמיוחד פיוריסטים, עדיין מעדיפים את העיצובים המקוריים. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שבאופן טבעי יש יותר פתיחות בציבור לקאסטומים, בשלב שבו כולם נראים אותו הדבר, אנשים מחפשים את המיוחד.

וורק-וור ו-גורפקור היו המגמות החזקות ביותר השנה, והם ימשיכו לשלוט גם בשנה הבא. זה אומר שעדיין נראה ברחובות מותגים כמו קארהרט להמונים וארקטריקס לאצולה. בדים חכמים ומכנסיים רחבים עם הרבה כיסים הם לא רק פרקטיים, אלא גם יותר נוחים. סוליות ויברם, גורטקס ובדים חזקים כמו קורדורה, ימשכו לככב על סניקרס, כדי להתגבר על הביצות של שנקין.

סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

אחרי שצבענו את כל הבית והרהיטים שלנו באוף ווייט, הגיע תורם של הבגדים. אין יותר גרפיקה מטורפת, מותר ללבוש כל צבע כל עוד הוא בגוון שמנת. לא ברור איך הגענו מהכריש הצעקני של בייפ והבוקס לוגו הענקי של סופרים, לאופנה של אנשים מבוגרים, אבל זאת המגמה. גם בסניקרס הפסטלים שולטים, נאונים ואינפרה רד יושבים בצד, רק פיסטוק שלא מרגיז אף אחד.

מגמת שיתופי הפעולה תמשיך להתחזק, כי זה מה שמשאיר את החברות הגדולות רלוונטיות. מגייסי הכשרונות שלהן ימשיכו לסרוק את רחובות סיאול, טוקיו וקופנהגן כדי למצוא הדור הבא של המעצבים, את אלו שיכניסו רוח חדשה ומרעננת. חברות כמו סלומון, הוקה ואסיקס, ימשיכו להתחזק ולתת פייט לחברות הגדולות. אדידס תחזיר לנו קלאסיות ותיצור עוד שיתופי פעולה מעניינים, נייקי תנסה להפגיז עם התותחים הכבדים ביותר שלה, היא תוציא מהדורת לוסט אנד פאונד לכל דגם פופולארי, הולך להיות אש.

  • הסניקרס הטובות ביותר לשנת 2022: סיכום שנה

    הסניקרס הטובות ביותר לשנת 2022: סיכום שנה

    מה זה בכלל הסניקרס הכי טובות ואיך בוחרים אותן? רשימת הסניקרס הכי טובות מורכבת ממאפיינים כמו עיצוב, הייפ, רטרו, פופולריות, טכנולוגיה, השפעה, שיתופי פעולה וקורטוב של טעם אישי. לצורך העניין ה-נייקי פנדה הייתה הנעל הפופולרית ביותר גם בשנת 2022, אבל זה לא יכניס אותה לרשימה. כל הרעיון הוא גיוון שינסה לכסות את כל התחום הרחב הזה.…


  • סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

    סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה

    כל האתרים הגדולים והמגזינים הנחשבים פרסמו את רשימות הסניקרס שלהם לשנת 2022, אז הנה משהו קצת אחר – סיכום שנת 2022 בעולם הסניקרס ותחזית לשנה הבאה מי זוכר שפעם ריבוק הייתה חברת הספורט הגדולה ביותר בעולם, שכל הילדים רצו נעלי BK או אל איי גיר. חברות חדשות צצו וחברות ותיקות נשכחו, אבל מעולם לא הייתה…


  • נעלי סניקרס הטובות ביותר לשנת 2021: סיכום שנה

    נעלי סניקרס הטובות ביותר לשנת 2021: סיכום שנה

    כל נביאי השקר, מבשרי הרעות ורואי השחורות שהספידו את שוק הסניקרס – תאכלו לקרדה! לא רק שבשנת 2021 השוק הזה לא התפוצץ, הוא רק גדל, ולא הייתי מהמר על בועה גם בשנה הבאה. וזו שאחריה. יותר ויותר אנשים מגלים את הדבר המופלא הזה שנקרא נעלי סניקרס, והם שמחים להצטרף לעולם העשיר והמרתק שהוא מציע. בין…


  • אה מה מנייאר: פרימיום שכולו השראה ותרומה לקהילה השחורה

    אה מה מנייאר: פרימיום שכולו השראה ותרומה לקהילה השחורה

    שנת 2021 היתה ה-שנה של אה מה מנייאר. הריליסים של המותג היו המבוקשים ביותר, המסוקרים ביותר וכיכבו בכל רשימת סיכום השנה של המגזינים הנחשבים בעולם. דגמים איקונים כמו ה-אייר ג'ורדן 1 וה-אייר ג'ורדן 3 עוצבו בהשראת המותג, ועל פי פרסומי הדגמים שעתידים לצאת בשנה הנוכחית, לא רק שלא מתכוונים לעצור שם, אלא להמשיך קדימה בכל…


  • למה פתאום כולם רוצים לנעול את הסניקרס של ניו-באלאנס?

    למה פתאום כולם רוצים לנעול את הסניקרס של ניו-באלאנס?

    לוגו הוא הדת החדשה. אפשר לדעת מי אתה לפי הלוגו שאתה בוחר לשם עליך. אנשים מאמינים בלוגו כי הוא מעניק להם ערך, זהות, שייכות. זו הסיבה שבגללה חברות ענק משקיעות מיליארדים בפרסומות מזויפות וסלוגנים קליטים. הן מנסות להצמיד ערך למותג, לחבר בין אייקון לאסוציאציה. העניין הוא שלפעמים קורים תהליכים שהם מחוץ לשליטתן. הרי פעם הכל…


  • זהירות אמבוש: הזינוק של הפווור-קאפל מטוקיו לצמרת עולם הסטריט-וור

    זהירות אמבוש: הזינוק של הפווור-קאפל מטוקיו לצמרת עולם הסטריט-וור

    השראה מאסתטיקת האנדרגאונד של טוקיו, רפרנסים מעולמות הסקייטבורד, הפאנק וההיפ-הופ, מעורבבים עם פופ-ארט אקסצנטרי וגישת כמה שיותר גדול יותר נוצץ. אמבוש כבשה במהירות את עולם הסטריט-וור, כאשר היא מתמחה באקססוריז היי-אנד וספורטס-וור שפונה לכל המינים. למרות שזה נראה שהם בתקופת השיא שלהם, זו רק ההתחלה עבור הצמד יון ו-ורבל. זהירות אמבוש: הזינוק של הפווור-קאפל מטוקיו…


  • מי עומד מאחורי המותג קקטוס פלאנט פלי מרקט?

    מי עומד מאחורי המותג קקטוס פלאנט פלי מרקט?

    סינת'יה לו (Cynthia Lu) ידועה כרוח הרפאים של עולם הסטריט-וור. בלי ראיונות, צילומים או השתתפות באירועי השקה נוצצים. היא שומרת בקנאות על המיקום שלה מאחורי הקלעים, ממשיכה ליצור מהדירה הקטנה של בברוקלין, כאשר היא נותנת לעיצובים של קקטוס פלאנט פלי מרקט את קדמת הבמה. בעולם שמקדש אקסצנטריות ויחסי ציבור, שאתה נדרש בו לייצר פרובוקציות ולהזין…


  • הסניקרס הטובות ביותר לשנת 2020: סיכום שנה

    הסניקרס הטובות ביותר לשנת 2020: סיכום שנה

    מילים שאסור להשתמש בהן בשנת 2021 – קולב, הייפ, טראוויס סקוט, שואל בשביל חבר, נמכר עקב טעות במידה, טראוויס סקוט. בשנה האחרונה נראה שכל החברות הגדולות, כלומר נייקי, פיצחה את נוסחת הקסם. אין יותר ניסיונות אקספירמנטלים, בוא נוציא נעל ונראה מה יקרה. היום הכל מדוד ומחשוב מראש, לכל מהלך יש תבנית ברורה. לפני שמחזירים דגם…


InstacopSneakers

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *